Koninklijke Nederlandse Vereniging
Eerste Hulp Bij Ongelukken
afdeling Zaandam

Nieuwe EHBO opleiding

Deze opleiding start op 9 september 2019. Alle lessen zijn van 19.30 tot 21.30 uur. De lessen worden gegeven in Buurtcentrum De Poelenburcht, Weerpad 1a te Zaandam.

De inhoud van de opleiding is zeer compleet. EHBO en reanimatie met AED bediener, inclusief de module kleine ongevallen en verbandleer. EHBO aan Kinderen zit nu ook in de opleiding. Er wordt les gegeven vanuit het nieuwe boek van het Oranje Kruis, de 27e druk, aangevuld met een werkboek.

Pascal van Berkel is de docent. Hij zal de lessen geven in samenwerking met een assistent, een arts en gediplomeerde Lotusslachtoffers. Het EHBO lesboek, het examengeld en het diploma zijn bij het cursusgeld inbegrepen. Na het examen wordt er een groepsfoto gemaakt van de kandidaten. Deze foto is een leuke herinnering voor later (inclusief). Tijdens de cursus wordt er één avond lesgegeven door onze vaste arts Gerard Homburg. Het diploma dat behaald wordt is een landelijk erkend diploma van het Oranje Kruis. Ook is onze EHBO vereniging aangesloten bij de landelijke organisatie KNV EHBO te Zeist.

Tijdens de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:

• EHBO aan kinderen
  • stoornissen van het bewustzijn
  • stoornissen van de ademhaling
  • stilstand van de bloedsomloop
  • ernstige uitwendige bloedingen
  • shock
  • uitwendige wonden
  • brandwonden
  • kneuzingen, verstuikingen, botbreuken en ontwrichtingen
  • oogletsel
  • vergiftiging
  • letsel door koude, letsel door warmte
  • stabiele zijligging
  • verband en hulpmiddelen
  • reanimatie, beademing en gebruik AED

Inschrijfformulier

Download hier het inschrijfformulier om je voor de cursus aan te melden. Heb je nog vragen over de cursus neem dan contact op met de secretaris van onze vereniging.

Tijdens de herfstvakantie gaat de les op 21-10-2019 gewoon door.

HUISKAMER (RUUD VREEMANSZAAL) EHBO beginnerscursus

Rooster